Pro samosprávy – semináře
Jak komunikovat lidskoprávní a sociální témata? (2. část) pokračování, ale lze i samostatně)

Kurz je navržen jako pokračování prvního semináře, ale lze jej absolvovat i samostatně. Cílem je seznámit účastníky a účastnice se zásadami komunikace v krizových situacích spojených se sociálními a/nebo lidskoprávními tématy, kde např. hrozí eskalace konfliktu. Po krátkém zopakování základních poznatků z minulého kurzu lektor nebo lektorka rozebere typy krizových situací a následně u jednotlivých případů, které se v minulosti udály, demonstruje mechanismus vzniku krize. Poté seznámí účastníky se zásadami krizové komunikace – okamžitými, vedoucími k deeskalaci konfliktu, ale i systémovými, které by měly eliminovat vznik obdobné situace do budoucna. Hlouběji se lektor nebo lektorka bude věnovat plánu krizové komunikace.
Jak komunikovat lidskoprávní a sociální témata? (1. část)

Seminář je navržen tak, aby jeho absolventi a absolventky získali představu o tom, v čem je komunikace o sociálních tématech specifická, a aby byli vybaveni teoretickými i praktickými poznatky o komunikaci složitých, citlivých, polarizujících sociálních a/nebo lidskoprávních témat. Měli by získat přehled o nejčastějších mýtech a stereotypech, které souvisí zejména s problematikou sociálního začleňování, sociálních služeb apod., a měli by si prakticky vyzkoušet, jak na ně reagovat v různých komunikačních situacích.