Stáhněte si metodiky a otevírejte s dětmi témata tolerance!

Stáhněte si metodiky a otevírejte s dětmi témata tolerance!

Metodiky projektových dnů pro žáky a pedagogy

Metodiky jednotlivých projektových dnů nabízí doporučený postup - mnohým pedagogům bude vyhovovat používat je „doslovně“, pro mnohé bude pouze inspirací nebo impulsem k vytvoření si vlastních postupů. V obou případech by hlavním vodítkem měly být cíle jednotlivých aktivit a úkolů. Ty definují, k čemu aktivita/úkol slouží, co má být jeho/jejím výstupem a jaký má mít dopad na žáka nebo celý kolektiv. Respektování těchto cílů, vzájemné provázanosti aktivit a dramaturgické gradace procesu v kombinaci s vlastní kreativitou pedagoga může přinést ty nejlepší výsledky.

K tomu, abychom maximálně využili potenciálu aktivit, klademe důraz na skupinovou práci a vedení reflexí. V procesu zkušenostního učení je reflexe prostředek, jak se zpětně podívat na průběh aktivity, zhodnotit ho a zamyslet se nad jeho paralelou v budoucnosti. 

Pro všechny projektové dny platí, že nastavení bezpečného prostředí je pro ně klíčové. K tomu můžete využívat námi zpracované Principy.

TémaMetodiky k projektovým dnům pro žáky (každý má rozsah 4 x 45 minut)Metodiky k projektovým dnům pro pedagogy (každý má rozsah 6 x 45 minut)
Interkulturní komunikaceOdlišnost a jinakost jako výzva každodenního životaKultura a etnicita – užitečný nástroj pro každodenní pedagogickou praxi? 
Můžeme si (po)rozumět?Jak si (po)rozumět se žákem z odlišného kulturního a sociálního prostředí 
Škola je místem pro všechny. KONFLIKTY A JÁ - Efektivní komunikace a řešení sporů 1 (sebepoznání)Škola – místo pro všechny!
Efektivní komunikace a řešení konfliktůKonflikty, pocity a já – Efektivní komunikace a řešení sporů 1KONFLIKTY A JÁ - Efektivní komunikace a řešení sporů 1 (sebepoznání)
Umím řešit problém – Efektivní komunikace a řešení sporů 2Konflikty a vztahy, konflikty a skupina – Efektivní komunikace a řešení sporů 2
Já ve skupině – Efektivní komunikace a řešení sporů 3Respektující kolektiv – Efektivní komunikace a řešení sporů 3
StorytellingStorytelling – (nejen) naše identitaVyužití storytellingu v pedagogické praxi
Kreativní hraníKreativní hraní s komunikacíKreativní hraní s komunikací
Restorativní přístupyRestorativní kruhy pro práci s dětmiVyužití restorativních kruhů v pedagogické praxi

Stáhnout si metodiky

Ucelená metodika k mediální dílně

Jak moc dělají šaty člověka, co spojuje a rozděluje lidi různých etnik, jak funguje první dojem – to jsou témata mediálních dílen, které můžete s dětmi otevírat díky mediální dílně. V online aplikaci mladí lidé vytvářejí plakáty, ozvučený komiks nebo medailonky a přitom trénují ostražitost vůči předsudkům, demagogiím a ideologiím jakéhokoliv typu.

Role dnešního učitele se mění. Už není jen tím, kdo předává informace, naopak se od něj očekává, že dětem bude průvodcem a koučem. Právě Mediální dílna poskytuje vyučujícím nástroj, s nímž tuto svou roli dokážou naplnit efektivně a bez obav. 

Kromě samotné aplikace si můžete stáhnout i ucelenou metodiku, která Vás navede, jak s mladými lidmi témata otevírat. Na aktivity v online prostoru totiž volně navazují aktivity v offline prostoru. 

Váháte, jak dílnu použít? Stáhněte si k tomu ucelenou metodiku!

Kontaktujte nás

Odesláním souhlasíte se Zpracováním osobních údajů.

Mediální dílna

Cookies

K provozování webu a analýze návštěvnosti používáme soubory cookies. Díky tomu Vám můžeme nabídnout přívětivější uživatelské prostředí. Souhlas s ukládáním cookies udělíte kliknutím na tlačítko „Souhlasím“.
Souhlas můžete odmítnout zde.