Stáhněte si metodiky a otevírejte s dětmi témata tolerance!
Metodiky projektových dnů pro žáky a pedagogy
Metodiky jednotlivých projektových dnů nabízí doporučený postup - mnohým pedagogům bude vyhovovat používat je „doslovně“, pro mnohé bude pouze inspirací nebo impulsem k vytvoření si vlastních postupů. V obou případech by hlavním vodítkem měly být cíle jednotlivých aktivit a úkolů. Ty definují, k čemu aktivita/úkol slouží, co má být jeho/jejím výstupem a jaký má mít dopad na žáka nebo celý kolektiv. Respektování těchto cílů, vzájemné provázanosti aktivit a dramaturgické gradace procesu v kombinaci s vlastní kreativitou pedagoga může přinést ty nejlepší výsledky.
K tomu, abychom maximálně využili potenciálu aktivit, klademe důraz na skupinovou práci a vedení reflexí. V procesu zkušenostního učení je reflexe prostředek, jak se zpětně podívat na průběh aktivity, zhodnotit ho a zamyslet se nad jeho paralelou v budoucnosti.
Pro všechny projektové dny platí, že nastavení bezpečného prostředí je pro ně klíčové. K tomu můžete využívat námi zpracované Principy.
Téma | Metodiky k projektovým dnům pro žáky (každý má rozsah 4 x 45 minut) | Metodiky k projektovým dnům pro pedagogy (každý má rozsah 6 x 45 minut) |
---|---|---|
Interkulturní komunikace | Odlišnost a jinakost jako výzva každodenního života | Kultura a etnicita – užitečný nástroj pro každodenní pedagogickou praxi? |
Můžeme si (po)rozumět? | Jak si (po)rozumět se žákem z odlišného kulturního a sociálního prostředí | |
Škola je místem pro všechny. KONFLIKTY A JÁ - Efektivní komunikace a řešení sporů 1 (sebepoznání) | Škola – místo pro všechny! | |
Efektivní komunikace a řešení konfliktů | Konflikty, pocity a já – Efektivní komunikace a řešení sporů 1 | KONFLIKTY A JÁ - Efektivní komunikace a řešení sporů 1 (sebepoznání) |
Umím řešit problém – Efektivní komunikace a řešení sporů 2 | Konflikty a vztahy, konflikty a skupina – Efektivní komunikace a řešení sporů 2 | |
Já ve skupině – Efektivní komunikace a řešení sporů 3 | Respektující kolektiv – Efektivní komunikace a řešení sporů 3 | |
Storytelling | Storytelling – (nejen) naše identita | Využití storytellingu v pedagogické praxi |
Kreativní hraní | Kreativní hraní s komunikací | Kreativní hraní s komunikací |
Restorativní přístupy | Restorativní kruhy pro práci s dětmi | Využití restorativních kruhů v pedagogické praxi |
Ucelená metodika k mediální dílně
Jak moc dělají šaty člověka, co spojuje a rozděluje lidi různých etnik, jak funguje první dojem – to jsou témata mediálních dílen, které můžete s dětmi otevírat díky mediální dílně. V online aplikaci mladí lidé vytvářejí plakáty, ozvučený komiks nebo medailonky a přitom trénují ostražitost vůči předsudkům, demagogiím a ideologiím jakéhokoliv typu.
Role dnešního učitele se mění. Už není jen tím, kdo předává informace, naopak se od něj očekává, že dětem bude průvodcem a koučem. Právě Mediální dílna poskytuje vyučujícím nástroj, s nímž tuto svou roli dokážou naplnit efektivně a bez obav.
Kromě samotné aplikace si můžete stáhnout i ucelenou metodiku, která Vás navede, jak s mladými lidmi témata otevírat. Na aktivity v online prostoru totiž volně navazují aktivity v offline prostoru.
Váháte, jak dílnu použít? Stáhněte si k tomu ucelenou metodiku!